سی پنل چیست؟

عشق چیست؟ , 11 دلیل عاشق شدن , تبلیغات در اینستاگرام , چطور ادمین اینستاگرام شویم؟ , وب سایت چیست , مرورگر کروم , ساخت اکانت جیمیل , گرید شدن ساندویچ , طراحی سایت , دایرکت انبوه , ارسال دایرکت , ارسال دایرکت انبوه , ذهن , ادمین ,

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

علی امینی
دلنوشته

پنج شنبه 20 آبان 1400

سی پنل چیست؟

سی پنل یک کنترل پنل مبتنی بر لینوکس است که برای مدیریت راحت میزبانی وب شما استفاده می شود. این سیستم مشابه یک برنامه دسکتاپ عمل می کند. با سی پنل، می توانید به جای اجرای دستورات پیچیده، اقداماتی را از یک داشبورد کاربر پسند انجام دهید.

علاوه بر این، داشبورد cPanel فایل های مختلف وب، MySQL، آمار، ردیابی داده ها و ویژگی های SEO را ارائه می دهد. جای تعجب نیست که سی پنل یکی از محبوب ترین کنترل پنل ها در بین توسعه دهندگان وب و شرکت های میزبانی وب است.

cPanel معمولاً با WHM (مدیر میزبان وب) جفت می شود - هر دو مؤلفه دست در دست هم کار می کنند و هر کدام نقش های جداگانه ای ایفا می کنند. Web Host Manager کنترل اداری روی سرور را فراهم می کند. علاوه بر تنظیمات سرور، WHM چندین حساب ایجاد می کند و بیش از یک وب سایت را مدیریت می کند.

برای مشخص کردن، زمانی که یک ارائه دهنده هاست، سروری را با WHM مدیریت می کند و حساب های cPanel را برای مشتریان خود ایجاد می کند، این عمل به عنوان میزبانی cPanel شناخته می شود.

اگر می خواهید در مورد میزبانی سی پنل بیشتر بدانید، به خواندن ادامه دهید. در این مقاله سی پنل به مزایا و معایب سی پنل و مراحل استفاده از آن می پردازیم. در صورتی که سی پنل برای شما مناسب نیست، جایگزین های آن را که به همان اندازه مفید هستند نام می بریم.

هاست سی پنل چیست؟

 

آموزش cPanel نحوه استفاده از cPanel
فایل ها
اولویت ها
پایگاه های داده
Softaculous Apps Installer
نرم افزار
دامنه ها
معیارهای
امنیت
پیشرفته
پست الکترونیک
جایگزین های سی پنل
خواندن بیشتر
بنابراین، سی پنل چیست؟
هاست سی پنل چیست؟
میزبانی cPanel اساساً میزبانی وب مبتنی بر لینوکس است که شامل نصب cPanel است. طرح میزبانی سی پنل یک حساب cPanel برای کنترل عناصر میزبانی وب شما از طریق آن فراهم می کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، سی پنل را می توان در انواع میزبانی از جمله هاست اشتراکی، اختصاصی و مدیریت شده وردپرس استفاده کرد.

این کنترل پنل انتخاب خوبی برای مبتدیانی است که به دنبال راه حل ساده کنترل پنل هستند. با این حال، مانند سایر کنترل پنل هاستینگ، سی پنل نیز مزایا و معایبی دارد.

طرفداران:

آموزش cPanel نحوه استفاده 

 

رابط کاربر پسند. رابط cPanel ویژگی‌های مختلف را تحت ماژول‌های قابل مدیریت دسته‌بندی می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی آنها را پیدا کنند. داشبورد cPanel همچنین دارای منوها و گرافیک های بصری برای ناوبری روان است.
بسیار سازگار است. سی پنل به عنوان یکی از محبوب ترین کنترل پنل ها با چندین مرورگر وب از جمله گوگل کروم، سافاری سی پنل و موزیلا فایرفاکس سازگار است. علاوه بر این، سی پنل از بسیاری از برنامه های شخص ثالث، از جمله سازندگان سایت و ابزارهای SEO پشتیبانی می کند.
طیف گسترده ای از ویژگی ها. cPanel بدون نیاز به دانش فنی پیشرفته، به کاربران اجازه می دهد کارهای پیچیده ای مانند ایجاد زیر دامنه و حساب های FTP، مدیریت پایگاه های داده MySQL و تهیه نسخه پشتیبان از سایت را انجام دهند.
نصب خودکار نرم افزار. سی پنل نه تنها ویژگی های متعددی را ارائه می دهد، بلکه به خوبی با نصب کننده برنامه های Softaculous ادغام شده است. این امکان دسترسی به بیش از 400 برنامه از جمله سیستم های مدیریت محتوای محبوب را فراهم می کند. Softaculous از هر برنامه در طول چرخه عمر خود، از نصب تا به روز رسانی، مراقبت می کند.
پشتیبانی قابل اعتماد انجمن های سی پنل و وبلاگ ها حاوی منابع زیادی هستند. کتابچه راهنمای فنی اختصاصی برای cPanel و WHM نیز موجود است. آنها نحوه استفاده و حل مشکلات مربوط به محصولات cPanel را توضیح می دهند.

 

آسیب پذیری امنیتی تحقیقات نشان می دهد که روش احراز هویت دو عاملی cPanel (2FA) در برابر حملات brute force آسیب پذیر است. برای جلوگیری از این امر، همیشه از به روز بودن نسخه سی پنل خود مطمئن شوید.
مجوز پرهزینه cPanel بالاترین هزینه لایسنس را در مقایسه با رقبای خود دارد. بنابراین، اگر فقط یک وب سایت را مدیریت می کنید، یک طرح میزبانی cPanel می تواند راه حل ارزان تری باشد زیرا میزبان وب مجوز cPanel خود را به شما قرض می دهد.
خطر از دست دادن اطلاعات یا فساد. مواقعی وجود دارد که سیستم cPanel به طور تصادفی تنظیمات سرور را بازنویسی می کند و در طول به روز رسانی های اصلی همه داده ها را حذف می کند. این به دلیل خرابی یا خرابی هارد دیسک رخ می دهد. در چنین مواردی، سعی کنید برای بازیابی وب سرور خود، بازیابی کامل فاجعه را انجام دهید.
آموزش cPanel: نحوه استفاده از cPanel
اکنون که با مزایا و معایب سی پنل آشنا شدید، زمان آن فرا رسیده است که نحوه استفاده از آن را بیاموزید. قبل از ورود به اولین آموزش سی پنل ، راه های مختلف دسترسی به آن را بررسی خواهیم کرد.

به طور کلی، اکثر هاست ها یک لینک مستقیم به داشبورد cPanel در ایمیل خوش آمدگویی دارند. با این حال، اگر پیوندی ضمیمه نشده باشد، می توانید از طریق نوار آدرس مرورگر وارد حساب cPanel خود شوید.

اگر آدرس سایت شما با HTTP شروع می شود، به سادگی :2082 را در انتهای URL اضافه کنید. برای آدرس سایتی که با HTTPS شروع می شود، بنویسید: 2083. مثلا:

http://your-site-address.com:2082
https://your-site-address.com:2083
به URL دسترسی پیدا کنید، و باید شما را به صفحه ورود به سیستم cPanel ببرد.

نام کاربری و رمز عبور cPanel خود را وارد کرده و روی دکمه ورود کلیک کنید. هنگامی که داخل داشبورد کنترل هستید، باید ماژول ها و ویژگی های مختلف را ببینید.

هر بخش را همراه با توابع اصلی توضیح خواهیم داد.

فایل ها
بخش فایل های سی پنل
بخش Files دارای ویژگی هایی برای مدیریت مستقیم فایل است. از این بخش می‌توانید فایل‌ها را بدون کلاینت FTP آپلود کنید، سطوح حریم خصوصی را مشخص کنید و یک جادوگر پشتیبان‌گیری راه‌اندازی کنید.

با استفاده از مدیر فایل

cPanel شامل یک مدیر فایل با کاربری آسان است که مانند برنامه های کاوشگر فایل دسکتاپ کار می کند - کاربران می توانند به راحتی فایل ها و پوشه ها را ویرایش، حذف یا اضافه کنند.

با کلیک بر روی دکمه File Manager به صفحه ای هدایت می شوید که تمام فایل های وب سایت شما را فهرست می کند.

ظاهر مدیر فایل cPanel.
از آنجا می توانید با کلیک بر روی دکمه منوی مربوطه شروع به انجام اقدامات مختلف کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک فایل را جابجا کنید، یکی را انتخاب کنید و روی دکمه Move کلیک کنید. این باعث می شود که یک اعلان ظاهر شود - به سادگی مسیر جدید را پر کنید و روی دکمه انتقال فایل (ها) کلیک کنید.

انتقال فایل ها در سی پنل
به خاطر داشته باشید که هر فایلی در سی پنل می تواند روی سرور شما تأثیر بگذارد، بنابراین هنگام اصلاح آنها مراقب باشید تا از هرگونه خطای سایت جلوگیری کنید.

اولویت ها
ترجیحات سی پنل
اینجاست که می توانید جنبه های مختلف داشبورد cPanel مانند زبان، موضوع و اطلاعات کاربر را پیکربندی کنید. این ماژول همچنین دارای ویژگی هایی برای اضافه کردن یک حساب cPanel جدید و مدیریت رمز عبور است.

ذخیره سازی اطلاعات پایه

یکی از مهم ترین ویژگی های این بخش اضافه کردن اطلاعات تماس شماست. از برنامه اطلاعات تماس برای ذخیره اطلاعات تماس و تنظیمات برگزیده خود استفاده کنید.

با قرار دادن آدرس ایمیل خود در فیلد ارائه شده شروع کنید - سیستم شما را از هر فعالیتی در حساب شما، مانند رسیدن به صندوق پستی و سهمیه پهنای باند، مطلع می کند.

آدرس ایمیل خود را به سی پنل اضافه کنید.
سپس به پایین صفحه بروید و کادرها را بر اساس تنظیمات برگزیده تماستان علامت بزنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید هنگام تغییر آدرس ایمیل خود مطلع شوید، روی کادر مربوطه کلیک کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط علی امینی در ساعت 23:32

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر : cme12562@gmail.com



صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::