وب سایت چیست؟

عشق چیست؟ , 11 دلیل عاشق شدن , تبلیغات در اینستاگرام , چطور ادمین اینستاگرام شویم؟ , وب سایت چیست , مرورگر کروم , ساخت اکانت جیمیل , گرید شدن ساندویچ , طراحی سایت , دایرکت انبوه , ارسال دایرکت , ارسال دایرکت انبوه , ذهن , ادمین ,

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

علی امینی
دلنوشته

پنج شنبه 6 آبان 1400

وب سایت چیست؟

وب سایت چیست؟ وب سایت مجموعه ای از صفحات وب در دسترس عموم و مرتبط با یکدیگر است که یک نام دامنه واحد را به اشتراک می گذارند. وب سایت ها را می توان توسط یک فرد، گروه، کسب و کار یا سازمان برای اهداف مختلف ایجاد و نگهداری کرد. همه وب‌سایت‌های در دسترس عموم با هم، شبکه جهانی وب را تشکیل می‌دهند. اگرچه گاهی اوقات به آن "صفحه وب" می گویند، این تعریف اشتباه است، زیرا یک وب سایت از چندین صفحه وب تشکیل شده است. یک وب سایت همچنین به عنوان "حضور وب" یا به سادگی "سایت" شناخته می شود.  وب سایت وب سایت ها تقریباً دارای تنوع بی پایانی هستند، از جمله سایت های آموزشی، سایت های خبری، سایت های پورنو، انجمن ها، سایت های رسانه های اجتماعی، سایت های تجارت الکترونیک و غیره. صفحات داخل یک وب سایت معمولا ترکیبی از متن و سایر رسانه ها هستند. گفته می شود، هیچ قانونی وجود ندارد که فرم یک وب سایت را دیکته کند. یک شخص نمی تواند وب سایتی بسازد که چیزی جز عکس های سیاه و سفید گل رز یا کلمه "گربه" با کلمه "موس" به صفحه وب دیگری پیوند داده شده باشد. با این حال، بسیاری از سایت ها از یک الگوی استاندارد صفحه اصلی پیروی می کنند که به دسته ها و محتوای دیگر در وب سایت پیوند می دهد. صفحه اصلی (یا به سادگی "خانه") نشان دهنده صفحه اصلی خود سایت است. اغلب، صفحه اصلی نوعی «هاب» است که از آن می توان به تمام صفحات دیگر دسترسی داشت. یک صفحه وب داخلی که چندین صفحه دیگر در یک ساختار منسجم (مانند یک دسته خاص از موضوعات) به آن پیوند داده شده اند، در عوض «صفحه والد» نامیده می شود. هر صفحه یک سند HTML منفرد است و همه آنها از طریق هایپرلینک ها (یا به سادگی "پیوندها") به هم متصل می شوند که می توانند برای سهولت استفاده در یک نوار ناوبری ترکیب شوند. نوار ناوبری در هر صفحه به جای صفحه اصلی نمایش داده می شود و به کاربر اجازه می دهد تا به سرعت در ساختار وب سایت اصلی حرکت کند. یکی دیگر از بخش‌های مهم بیشتر وب‌سایت‌ها، پاورقی است که بخش تکراری دیگری است که در پایین هر صفحه یافت می‌شود. معمولاً فوتر حاوی پیوندهای خارجی است که به وب‌سایت‌های مشابه و سایر منابع خارجی اشاره می‌کنند، همراه با سایر اطلاعات حیاتی مانند سلب مسئولیت، پیوندهایی به شرایط خدمات، خط‌مشی حفظ حریم خصوصی و صفحات تماس، و همچنین آدرس فیزیکی شرکت صاحب سایت. . وب‌سایت‌ها روی سرورها میزبانی می‌شوند و برای بازدید از مرورگر وب مانند Chrome، فایرفاکس یا اینترنت اکسپلورر (چه در رایانه یا دستگاه تلفن همراه) نیاز دارند. با وارد کردن آدرس URL یا جستجوی آن در موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ می توان مستقیماً به یک وب سایت دسترسی داشت. در ابتدا، وب سایت ها بر اساس دامنه های سطح بالای خود دسته بندی می شدند. برخی از نمونه‌ها عبارتند از: وب‌سایت‌های آژانس دولتی = .gov مؤسسات آموزشی «وب‌سایت‌ها = وب‌سایت‌های سازمان‌های غیرانتفاعی .edu» = وب‌سایت‌های تجاری. محتوای واقعی در اینترنت امروزی، پسوند ".com" به همراه بسیاری از پسوندهای خاص کشور (.it، .de، .co.uk، .fr، و غیره) بسیار محبوب ترین دامنه است.

 

وبسایت به چه معناست؟

اولین وب سایت در سال 1990 توسط تیم برنرز لی، فیزیکدان بریتانیایی در سرن ایجاد شد. 3 سال بعد، در سال 1993، سرن اعلام کرد که همه می توانند به صورت رایگان به وب جهانی دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند.

خلاصه
مانند هر حوزه ای از دانش، وب دارای اصطلاحات بسیاری است. نگران نباشید، ما شما را با همه اینها غرق نمی کنیم (اگر کنجکاو هستید یک واژه نامه داریم). با این حال، چند اصطلاح اساسی وجود دارد که باید در ابتدا درک کنید، زیرا این عبارات را همیشه در حین مطالعه خواهید شنید. گاهی اوقات اشتباه کردن این اصطلاحات آسان است زیرا به عملکردهای مرتبط اما متفاوت اشاره دارند. در واقع، گاهی اوقات شاهد استفاده نادرست از این اصطلاحات در گزارش های خبری و جاهای دیگر خواهید بود، بنابراین قاطی کردن آنها قابل درک است!

در حین بررسی بیشتر، این اصطلاحات و فناوری‌ها را با جزئیات بیشتری پوشش خواهیم داد، اما این تعاریف سریع شروع خوبی برای شما خواهد بود:

صفحه وب
سندی که می تواند در یک مرورگر وب مانند فایرفاکس، گوگل کروم، اپرا، مایکروسافت اینترنت اکسپلورر یا اج یا سافاری اپل نمایش داده شود. اینها اغلب فقط "صفحات" نامیده می شوند.

سایت اینترنتی
مجموعه ای از صفحات وب که با هم گروه بندی شده اند و معمولاً به روش های مختلف به یکدیگر متصل می شوند. اغلب "وب سایت" یا "سایت" نامیده می شود.

وب سرور
رایانه ای که میزبان یک وب سایت در اینترنت است.

موتور جستجو
یک سرویس وب که به شما کمک می کند سایر صفحات وب مانند Google، Bing، Yahoo یا DuckDuckGo را پیدا کنید. موتورهای جستجو معمولاً از طریق یک مرورگر وب (به عنوان مثال می‌توانید جستجوهای موتورهای جستجو را مستقیماً در نوار آدرس فایرفاکس، کروم و غیره انجام دهید) یا از طریق یک صفحه وب (مانند bing.com یا duckduckgo.com) قابل دسترسی هستند.

بیایید به یک قیاس ساده نگاه کنیم - یک کتابخانه عمومی. این کاری است که معمولاً هنگام بازدید از یک کتابخانه انجام می دهید:

یک فهرست جستجو پیدا کنید و به دنبال عنوان کتاب مورد نظر خود بگردید.
شماره کاتالوگ کتاب را یادداشت کنید.
به بخش خاص حاوی کتاب بروید، شماره کاتالوگ مناسب را پیدا کنید و کتاب را دریافت کنید.
بیایید کتابخانه را با یک وب سرور مقایسه کنیم:

کتابخانه مانند یک وب سرور است. این دارای چندین بخش است که شبیه به یک وب سرور میزبان چندین وب سایت است.
بخش های مختلف (علوم، ریاضی، تاریخ و غیره) در کتابخانه مانند وب سایت ها هستند. هر بخش مانند یک وب سایت منحصر به فرد است (دو بخش شامل کتاب های یکسانی نیستند).
کتاب های هر بخش مانند صفحات وب هستند. یک وب سایت ممکن است چندین صفحه وب داشته باشد، به عنوان مثال، بخش علوم (وب سایت) دارای کتاب هایی در مورد گرما، صدا، ترمودینامیک، استاتیک و غیره (صفحات وب) خواهد بود. صفحات وب هر کدام را می توان در یک مکان منحصر به فرد (URL) یافت.
فهرست جستجو مانند موتور جستجو است. هر کتاب مکان منحصر به فرد خود را در کتابخانه دارد (دو کتاب را نمی توان در یک مکان نگهداری کرد) که با شماره کاتالوگ مشخص شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: وب سایت چیست,



نوشته شده توسط علی امینی در ساعت 21:37

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر : cme12562@gmail.com



صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::